duminică, 2 iunie 2013

Reţetă de plastilină homemade.


             Ca să mai treacă timpul că şi aşa e urât afară, iar măsmăruţa a răcit, deci nu e rost de joacă în curte, am făcut acasă plastilină. Nici nu se pune problema încă să cumpărăm, căci încă este tentată să guste puţin din toate ce-i trec prin mână. Deşi nu am folosit-o la potenţialul ei maxim - se pot face atât de multe cu ea - măsmăruţei i-a făcut o deosebită plăcere să se joace (şi mie împreună cu ea), i-am făcut brăţări, am făcut mingiuţe, etc. O parte din material l-am folosit ca să îi imprim mânuţa pe ea. Am de gând să o las la uscat câteva zile ( sau se poate lăsa pentru câteva ore la cuptor la 90 de grade, dar eu prefer varianta mai lentă) şi sper să se uşte frumos şi să nu se crape.
  
              Pentru plastilina DIY aveţi nevoie de următoarele:
-o cană făină
-o lingură ulei
-o cană apă
-o jumătate de cană sare
-2 linguri sare de lâmîie
-2 linguri colorant alimentar
              Eu nu am folosit cana, ci nişte recipiente pentru depozitat mâncarea bebeluşilor (în consecinţă am adaptat cantităţile), am indicat-o ca măsură doar pentru orientare.

                                     


              Colorantul alimentar îl puneţi în apă, apoi amestecaţi ingredientele într-o cratiţă pe care o veţi pune la foc mediu.


            Cu o lingură amestecaţi încontinuu până se formează aluatul.

reteta plastilina

              Lăsaţi puţin aluatul să se răcească, îl puneţi pe masa de lucru presărată cu puţină făină şi îl frământaţi câteva minute.

plastilina DIY

               O parte din cantitatea rezultată puteţi să o puneţi la frigider într-o pungă spre păstrare, pentru câteva zile.


                        Iar aceasta este mânuţa imprimată. În zilele următoare o să revin cu detalii şi o să vă spun dacă mi-a ieşit. Un detaliu important, nu uitaţi să faceţi două găurele mici în aluat înainte să se uşte, asta dacă vreţi să o agăţaţi pe undeva.

amprenta manuta bebelas


                       Later edit: Buuun, rezultatul final îl puteţi vedea aici. Mulajul făcut este deja agăţat pe perete! Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template