duminică, 29 septembrie 2013

21 de luni.



Nu am obiceiul să scriu lunar despre evoluţia măsmăruţei, dar acum fac o excepţie tocmai pentru că împlinirea a 21 de luni pentru ea a fost un milestone. Au avut loc două evenimente importante, a început să vorbească de-a binelea (de multe ori pe limbajul păsăresc, dar ce contează?), zilnic mai spune câte un cuvânt (azi dimineaţă tati, când a văzut-o în bucătărie a spus "hai să punem repede şosete că răceşte prinţesa", iar ea a continuat satisfăcută...prinţesa...da, a pronunţat cu tot cu ţ) şi al doilea eveniment, a renunţat la pampers (uffffff!).
Acum, când stăm zâmbăreţe amândouă în pragul celor 22 de luni de existenţă, privim retroactiv la 21 şi la cât de mult am crescut:
-se încalţă singură
-îşi dă pantalonaşii jos, deşi de pus înapoi mai există anumite probleme
-mai o dă şi pe engleză - come, see u suuu (see you soon), bye, sau mai pe germană - katze (toată m-am împănat cînd l-a spus)
-încă îi place de NU
-îi place muzica (cu o uşoară afinitate spre rock, când aude ceva de genul se zbânţuie toată), cântă lalala şi dansează în cerc
-îi spune lui bravo, bado şi se aplaudă singură de mama focului - uite aici self esteem!
-mânîncă singură cu lingura şi furculiţa (de aceea nu are decât body-uri şi bluziţe pătate, că nu prea îi place bati - aka babeţica), de biberon nici nu e vorba, căci nu i-a plăcut niciodată
-face nani la păpuşele şi îi place să le pună la oliţă
-a reuşit să adoarmă în timp ce îi citeam (ceea ce e fenomenal, căci ea nu adoarme cu una, cu două)
-deşi doarme în patul ei, jumătate din noapte încă doarme cu mine, cine rezistă la rugămintea "baţe?" că eu una nu!
-are o pasiune pentru numere, cu puţin ajutor reuşeşte să numere până la 5, deşi mai mereu numărătoare ei începe de la 4, fiindcă este fan cifra 4 (şi numără până la 5...4, 5 e suficient, nu?); -numără absolut orice, trepte, chibrite, jucării, tot, tot
-în schimb, nu o pasionează nici culorile, nici formele
-o iubeste pe Masa...really, ar putea sa se uite o zi intreaga la desenele astea, over şi over again
-prietenul ei cel mai bun este Bobiţă, iar pisica zilnic chinuită de ea se numeşte Boris şi încă rezistă smotocelilor zilnice (oare până când?)
-îi place enorm să alerge
-îi plac tirurile ţi tractoarele...ăăă, şi dacă stau să mă gândesc bine şi avioanele (băieţica lu' tăticu)
-ştie să indice toate părţile corpului, iar unele le şi pronunţă aşa cum poate (nasu - preferatul ei, ocu, bi - buricul, diţi - dinţi, păl şi tot aşa)
-crize şi fugit de mami sau tati ca să nu intre în casă?...daaaaa, avem şi de astea.
-apa...adoră apa, e de fapt un real detector de apă, o găseşte şi acolo unde nu e
Ei, sper să nu fi uitat multe alte chestii importante, dar în mare cam asta e.
Şi acum, că m-am lăudat, 22 beware!





3 comentarii:

  1. Deja au trecut atatea luni?! Minunea astea cam prea le stie pe toate! O pup tare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari!
    Voi vorbiti frecvent cu fetita si in engleza si in germana?
    La noi in familie sotul e responsabilul cu vorbitul in germana. Doar ocazional mai cant eu ceva in engleza sau mai spun cate un cuvant atunci cand ne uitam la carti cu poze. Pentru ca suna asemanator, la noi "katze" e uneori confundat cu "catel".
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumim! Eu doar fac cu ea mici exerciţii zilnice de engleză, germană, spaniolă şi franceză. În engleză mă descurc cel mai bine, ştiu şi puţină spaniolă şi franceză. Germană nu ştiu mai deloc. Însă mă folosesc de diverse materiale de pe internet şi cărticele în aceste limbi. În engleză avem o carte cu Peter Pan (am şi o postare cu ea) din care trebuie să îi citesc zilnic, îi e tare dragă şi încă una de tip poup-up, în germană tocmai ce am luat una foarte drăguţă şi utilă pentru pitici şi cu care reuşesc şi eu să mă descurc. Şi tot aşa. Oricum, în curând am să postez diferitele noastre activităţi în acest sens. Faptul că fetiţei tale i se vorbeşte în germană e grozav, mi-ar place şi mie să ştiu atât de bine această limbă. Chiar dacă s-ar părea că e în zadar, nu e, lor li se formează acum conexiunile şi mai târziu le va fi uşor să înveţe limbile auzite de bebeluşi.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template