marți, 10 septembrie 2013

Bed time story. Povestea lui Peter Pan.

       Măsmăruţa a primit în dar o cărticică. Nu e nouă, dar e în engleză şi are şi imagini frumoase. Aşa că am transformat-o în povestea de noapte bună. Mai apoi am ajuns să-l avem mai mereu lângă noi pe "Pe", aşa cum l-a intitulat măsmăruţa pe Peter Pan. Că îi citesc puţin din ea, că ne uităm la imagini, iar eu îi explic ce reprezintă fiecare, facem ce facem şi tot cu cartea asta suntem în mânuţe.
      Mie una îmi e tare mi-e drag Peter Pan, căci el este un băieţel care refuză să crească, este un veşnic copil. Şi eu cred că pe undeva şi noi rămânem tot copii, dar de cele mai multe ori această latură a noastră ne străduim să o ţinem  ascunsă...deh, you have to look mature. Sau pur şi simplu s-a pierdut undeva în negura timpului.


       La origine, Peter Pan a fost doar un personaj dintr-un alt roman al lui J.M. Barry, apoi un personaj într-o piesă de teatru şi doar mai apoi a beneficiat de un loc într-un roman dedicat doar poveştii sale "Peter Pan in Kensington Gardens" (în fapt au fost extrase câteva capitole din piesa de teatru), o carte editată special pentru copii, pe care am citit-o cu mulţi ani în urmă, dar care mi-a plăcut foarte mult. Ulterior, J.M. Barry a publicat romanul "Peter and Wendy". Acestora le-a urmat o mulţime de alte adaptări, atât literare, cât şi cinematografice.

Wendy, John şi Michael

Flying to Never Never Land

           În povestea originală cel mai mult mi-a plăcut ideea legată de faptul că până la 2 ani, copilaşii văd şi vorbesc cu zâne şi spiriduşi, dar când împlinesc această vârstă, uită tot şi nu îi mai văd, tocmai fiincă încep să vorbească şi ar putea să-i dea în vileag celor mari. La noi se spune că până încep copiii să vorbească, ei văd îngeraşi. Oare nu i-am văzut noi de multe ori uitându-se pe pereţi zâmbind, gângurind, povestind?
       

În Kensington Garden din Londra, locul unde se desfăşoară povestea, a fost ridicată chiar şi o statuie în cinstea acestui personaj.
Sursă imagine: http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Pan_in_Kensington_Gardens

     Era să uit, dacă vreţi să trageţi cu ochiul puţin la ceea ce se întâmplă în cărticica noastră, o puteţi face urmărind videoclipul de mai sus. Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template