vineri, 11 octombrie 2013

Limbaj şi comunicare. Noţiuni opuse.

De ceva vreme lucrez cu măsmăruţa la noţiuni opuse. Poate unii încep cu mult mai devreme această activitate, însă eu am considerat că nu e cazul mai repede. Cum zilnic ne trezim cu ea că spune te miri ce, cuvinte pe care nu mă îndoiesc, le scoate din bagajul acumulat în timp, m-am gândit să îmbogăţim acel bagaj cu noi cuvinte. Şi nu doar cuvinte, ci şi stări de care ne lovim frecvent.
Pentru asta am folosit o carte intitulată exact aşa, "Noţiuni opuse", tare drăgălaşă, cu desene mari şi care conţine în interior cartonaşe ce pot fi folosite ca şi flashcards.
Aşadar, ce am învăţat noi au fost noţiuni ca şi: - curat/murdar, ud/uscat, tare/moale, cu faţa/cu spatele, trist/vesel, mare/mic, înalt/scund, rece/fierbinte. Unele din ele îi erau deja cunoscute mai bine, aşa cum sunt cele de sus şi jos (urcăm scările -sus/ coborâm scările -jos, este fan scări) sau noţiunea de fierbinte - supica e fierbinte, arde, măsmăruţa suflă în ea - dar nu ştia de rece.








Pentru o exemplificare mai bună ne-am folosit de girafă şi un căţeluş.

Mare şi mic - un "fa", astfel cum a fost botezat elefantul şi un chiţ.

Este interesant acest joc cu flashcards. Am început cumva mai uşurel, deschideam cartea şi o lăsam să aleagă din cele două cartoane aferente imaginilor pe cea care corespundea unei anumite situaţii şi să le poziţioneze corect (cartonaşul cu purceluşul murdar la imaginea cu purceluşul murdar). Acum însă o las să deschidă cartea unde vrea ea şi să alegă din toate cartonaşele imaginea care se potriveşte.
Ce am mai făcut noi pe lângă aceste jocuri de asociere imagine de pe card cu cea din carte: - am stat pe un obiect tare, apoi ne-am pus pe o pernă pentru noţiunile de tare/moale şi am scos din congelator ceva rece pentru a fi testat cu degeţelele de măsmăruţă.
Ne-am distrat desfăşurând aceste activităţi tare drăguţe. Nici nu e de mirare că îi place cartea, căci pe lângă desenele frumoase, fiecare imagine este însoţită şi de o poveste.

Later edit: Din aceeaşi serie de la 1 la 2 ani puteţi să vedeţi cum arată şi cărticica "Casa mea" pe blogul unei mămici grijulii Copilărie fericită.

5 comentarii:

  1. Ma uimesti, Jo! Parca mi-ai citi gandurile! Am cumparat si noi o carte din aceeasi serie. Pe internet nu am gasit nicio poza din interiorul acestor carti, asa ca am comandat cam cu inima stransa. Cartea insa e tare simpatica. Voi scrie in curand despre asta.
    Si cartea voastra imi place. :-)
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  2. Inca ceva! Girafa de unde o aveti? Imi place mult! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aştept cu interes să văd cum vă jucaţi şi voi cu cărticelele din această serie. Şi eu am fost la fel, am comandat-o aşa, cu inima stânsă, deşi nu are un preţ ridicat, însă mi-a depăşit aşteptările.
      Girafa am luat-o de aici https://picasaweb.google.com/112565234791546014502?feat=content_notification, însă era singura bucată. Poate mai aduce şi altele. Am mai văzut în Polus Cluj la unul din magazinele Noriel sau Dino Land, dar nu mai ştiu care din ele, dar cam la 20 de lei una.

      Ștergere
  3. vaaai ce zi tihnita! si ce jocuri frumoase aveti! sunteti de invidiat sa va jucati cu elefantelul si girafa!
    Sa aveti o duminica placuta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumim Carmen, o duminică plăcută îţi dorim şi noi!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template