marți, 29 octombrie 2013

Şcoala celor şapte pitici. Culoare şi formă.

Activităţile noastre de acum se axează în special pe învăţarea culorilor şi formelor. Dacă pentru a învăţa formele eu am făcut o cărticică personalizată din cartoane reciclate despre care am scris aici, în privinţa culorilor avem o mulţime de joculeţe pe care le voi aşeza frumos într-o postare ulterioară.



Revenind la cartea din seria "Şcoala celor şapte pitici", din aceeaşi serie noi mai avem şi "Noţiuni opuse" despre care am vorbit aici, carte de care eu am fost destul de încântată, la fel şi măsmăruţa. Nu aceeaşi părere o am însă de cea de faţă, care m-a dezamăgit. În interior se găsesc două tipuri de planşe, ambele cu forme colorate. Doar una din planşe este cartonată, în consecinţă poţi decupa câteva cartonaşe cu forme pe care să le foloseşti în diferite modalităţi. Ceea ce m-am întrebat eu, retoric, a fost - unde este dreptunghiul? Cartonaşele cuprind astfel doar patru forme: - cerc, pătrat, triunghi şi oval. Eu sunt de părere că nu era cazul să lipsească tocmai dreptunghiul, fiind şi el una din formele de bază.


Pe planşele cartonate mai găsim un titirez şi un vaporaş, după decupare rezultând din fiecare două părţi pe care copilul trebuie să le alăture ca să formeze imaginea. Eu nu prea le văd rostul atâta timp cât nu sunt mai multe imagini de decupat care să oblige copilul să le caute pe cele care se potrivesc. Mai mult, cele două planşe care ar trebui să alcătuiască un titirez nu prea se potrivesc la perfecţie, imaginile fiind puţin decalate.
Celelate planşe sunt - surpriză - din hârtie simplă. Pe lângă munca de chinez pe care am făcut-o încercând să le decupez, măsmăruţa le-a înşfăcat rapid şi era gata, gata să le mototolească şi să le facă harcea-parcea. Multe din imaginile decupate sunt micuţe. Pe lângă asta, sunt multe şi uşor de rătăcit, de rupt şi de mototolit. Ideea cărţii este bună, desenelor le lipsesc anuminte părţi într-o anume formă, iar copilul trebuie să potrivească lipsurile. Însă nu cred că în forma actuală este potrivită pentru copilaşii aşa de mici. Ştiu, cartea se adresează copilaşilor între 2 şi 3 ani, însă rămân la părerea mea că şi aşa nu e potrivită pentru ei, nu ca idee ci ca formă de prezentare. Poate ar fi fost mult mai potrivit ca în loc de forme de decupat (vorbesc de cele din hârtie simplă) să fie forme care să se lipească, majoritatea copiilor cred că adoră să facă asta, cel puţin măsmăruţa face parte din această categorie.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template