vineri, 15 noiembrie 2013

Din nou culori, dar şi forme.

Continuând joaca noastră cu culorile, am început să le abordez mai nou împreună cu formele. Pentru învăţarea acestora din urmă mai folosesc şi cărticica noastră senzorială care a fost de un real ajutor, fiind singura care a reuşit să o atragă pe măsmăruţă în lumea formelelor, sau aşa cum le spune ea,"fome".
De data aceasta m-am folosit de ceea ce îi place măsmăruţei să facă, adică să lipească. De altfel, acesta e un lucru bun, mai ales că are posibilitatea să îşi exerseze motricitatea prin presare, dar şi capacitatea de asociere. De la cărţi de genul "dezlipeşte şi potriveşte", până la banalul lipici de hârtie, toate îi sunt pe plac. Da, poate unii ar spune, ce caută un copil de 23 luni cu un lipici în mână, însă această activitate se desfăşoară sub supraveghere (i-am explicat că nu e de mâncat), aşa că nu văd a fi nicio problemă. Oricum, ar fi fost imposibil altfel, fiindcă măsmăruţa a insistat să i-l dau şi să îl întindă singură pe bucăţelele de hârtie (şi când spun că a insistat, folosesc un cuvânt delicat:b). Iar eu care credeam că nu poate să mânuiască un astfel de obiect. Ba a putut şi s-a descurcat foarte bine. 
Tot vorbind de lipici, mă abat puţin de la subiect, fiindcă tocmai mi-am amintit lipiciul pe care îl foloseam la grădiniţă. Avea un miros specific, îmi plăcea la nebunie şi nu cred că am fost singura care l-a gustat. Era în borcănaşe de plastic şi...offf, tare bine mirosea. Nu am reuşit până acum să regăsesc acel miros în niciun lipici.
Trecând peste momentul de reconectare cu trecutul şi revenind la activitatea noastră cu forme şi culori, aceasta s-a desfăşurat folosind coli albe de hârtie, coli de hârtie colorate şi coli autoadezive. Cu ajutorul unor creioane colorate am desenat pe colile albe forme geometrice: - cerc, pătrat, dreptunghi şi triunghi, pe care le-am şi colorat. Din colile de hârtie colorate am decupa aceleaşi forme de mai sus, însă la o dimensiune mai mică. I-am pus în faţă măsmăruţei colile albe cu formele geometrice mari, apoi i-am dat formele mai mici pentru a le lipi în interiorul acestora. Cu colile autoadezive a fost cel mai uşor, căci eu i le-am dezlipit, apoi ea le-a lipit unde trebuia. Puţin mai greu a fost cu celelalte forme decupate din hârtie colorată simplă pentru că acestea au trebuit întâi unse cu lipici. Însă aici a fost marea distracţie a măsmăruţei. Tacticoasă, a luat fiecare formă în parte, a dat-o cu lipici (mai pe masă, mai pe degeţele), apoi a lipit-o pe foaie pe unde a avut chef.



Când a terminat de lipit, am desenat din nou aceleaşi forme şi i-am dat creioanele ca să mâzgălească în voie.


Aceleaşi mici exerciţii le-am făcut şi pe covoraşul nostru de aici, care a scăpat de fotografiat fiindcă nu mai e prezentabil, se înţelege, l-am folosit de multe ori la desenat.
Iar acum vine piesa de rezistenţă achiziţionată recent,


care a fost o încântare pentru toţi. Să vă spun că şi mie îmi place să mă joc cu ea?
Fantacolor Quercetti este genul de jucărie open-ended care lasă imaginaţia să zburde pe planşă. Pentru cei mai mici este deocamdată o excelentă jucărie motrică şi numai bună de învăţat culorile, dar şi formele. Am desenat cu ea pătrate, triunghiuri şi alte forme folosind pentru fiecare o singură culoare, iar apoi măsmăruţa le-a umplut cu pioneze în aceeaşi culoare. Sau i-am dat jucăria măsmăruţei care a pus ce pioneze a vrut, unde a vrut, cum a vrut, ca mai apoi să întoarcă planşa şi să le împingă cu degetuţele pe fiecare înapoi (apăsare, dexteritate).

Pentru cei mai micuţi am văzut prin magazinele online că este şi o variantă jumbo, cu piese mult mai mari, care, teoretic, ar fi mai dificil de închiţit. La varianta cumpărată de mine piesele sunt destul de micuţe, astfel că nu o recomand piticuţilor mâncăcioşi. Chiar şi aşa, încă nu o las la îndemâna măsmăruţei din dorinţa de a o supraveghea când se joacă, nu cumva să o tenteze să le guste.
Mai avem câteva activităţi cu culori şi forme, dar cu acestea voi reveni într-o a treia postare.
Inspiraţie cu folos!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template