duminică, 10 noiembrie 2013

Ghici, ghici, ghici, ce voi desena aici. O carte a Luciei Muntean.

Ca de obicei, mă duc la supermarket să cumpăr ceva şi mă întorc cu altceva. De data aceasta cumpăratul de "altceva" a fost cu folos, m-am ales cu o carte a Luciei Muntean tare drăgălaşă, pentru copilaşii de 2 ani. Pentru măsmăruţă este perfectă tocmai fiindcă îi place să "neze", adică să deseneze. Nici nu mă miră, la împlinirea vârstei de 1 an, printre primele lucruri luate de pe tăviţă a fost un pix.
De cărţile Luciei Muntean am aflat de pe alte bloguri mămiceşti. Am văzut, am luat aminte şi am pus cărţile pe o listă a dorinţelor pentru când măsmăruţa va fi puţintel mai mare. Însă uite că nu s-a întâmplat să aştept aşa de mult. Cărţile Luciei Muntean se găsesc şi în reţeaua de magazine Kaufland, fapt pentru care pur şi simplu m-am lovit de ele, cumpărăturile obişnuite devenind astfel mai interesante. Nu se putea să le observ fără a le deschide, aşa că am şi luat una să o răsfoiesc. M-am orientat să fie în special pentru vârsta de 2 ani. Prima carte a Luciei Muntean cu care am intrat în contact a fost şi cea cumpărată, "Ghici, ghici, ghici, ce voi desena aici?". Oricum, nu aş fi avut de ales, căci odată ce a pus măsmăruţa mâna pe ea, nu i-a mai dat drumul. Poate din cauza dinozaurului drăgălaş de pe copertă care probabil că a determinat-o să spună un nu hotărât oricărei alte cărticele arătate. Buuuun, asta vrei, asta o luăm. A fost totuşi o alegere inspirată.


Aşa cum rezultă din introducerea acesteia, cartea este despre "desenul povestit" la vârstele mici şi exersarea semnelor grafice, ca un preambul pentru învăţarea scrisului şi cititului mai târziu. Versurile simple sunt însoţite de imagini ce îi învaţă pe cei mici în câţiva paşi să dea viaţă acestora. Deocamdată (şi cred că pentru încă o perioadă bună de timp), facem asta împreună, eu desenez aşa cum este indicat în imagini, iar măsmăruţa, cu propriul creion, se străduie să deseneze şi ea. Şi, treptat, vom învăţa şi versurile, atunci când va fi pregătită să facă asta.
Puteţi să trageţi şi voi cu ochiul la cum arată cărticica în interior -o imagine exemplificativă -,


şi să vedeţi o parte din desenele noastre. Lângă peştele desenat de mine se află peştişorii măsmăruţei, aşa cum a încercat ea să îi deseneze. A fost foarte încântată de opera ei de artă şi e bine că era ferm convinsă de faptul că acolo sunt nişte peştişori.


Am mai desenat şi un zmeu, oprindu-ne aici pentru moment. Vom trece mai departe doar după ce le vom mai parcurge cele două de mai sus cel puţin odată. 
Desfăşurând această activitate am observat că măsmăruţa a trecut deja de la a trage linii simple la a face cercuri. Ceea ce mie mi se pare un pas important.


Până la urmă, ca o concluzie vizavi de noua noastră achiziţie, pot spune că nu e doar o carte pentru copii, ci este o carte pentru părinţi şi copii şi despre a avea nişte momente minunate împreună. Este, aşa cum ar spune americanii, "about sharing a moment".
Spor la joacă şi la desenat!

6 comentarii:

  1. Da, aşa e, plus că ne jucăm aşa de frumos cu ajutorul ei:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am luat si noi un volum de la biblioteca, dar Maria era muuult prea mica la momentul respectiv. O sa incercam din nou, multam de idee :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neapărat să încercaţi, e tare drăguţ să vezi cum se străduie să deseneze după tine.

      Ștergere
  3. Nu am înţeles ce ai vrut să spui Cătălin:)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jo's blog :) Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template